Októbrové učenie
Začali sme Šlabikárové obdobie.
Čítanie a písanie sú samostatné zložky, nejdú súbežne. Kým v čítaní napredujeme rýchlejšie, spoznávame písmená a tvoríme slabiky, postupne aj slová, písanie písmen nastupuje až neskôr. Zatiaľ využívame iba zapísanie písmen alebo slabík veľkými tlačenými písmenami, ktorých tvary napodobňujú podľa nápovedných obrázkov.
V tomto období by mali deti zvládnuť určiť prvú hlásku aj slabiku v slove, priradiť správnu slabiku k obrázku a prečítať farebne odlíšené slabiky ( volá, seno... ). Dieťa si postupne uvedomí, že prečítalo slovo.Pri čítaní sa stále opierame o abecedu na každej dvojstránke šlabikára, kde si podľa obrázkov vyhľadajú písmenko. Pribudne nám aj určovanie poslednej hlásky v slove, čo je už trochu náročnejšie.
Nácvik písaného písma- Comenia script začne až po rozcvičení ruky v písanke Kreslím tvary. Potom dostanú písanku č.1
Matematika:
Vytvárame si iba pojem čísla, určujeme počet, znázorňujeme počet pomocou čiarok alebo krúžkov. Striedame prácu v pracovnom zošite (PZ ) a v zbierke úloh (ZB).
Pracovné listy, ktoré deti vypracujú na hodine a majú ich skontrolované,vám donesú ukázať, podpíšte a vrátia mi ich. Každý žiak má svoj obal, kde si všetky práce ukladáme. Dostanú ich na konci roka a vy máte prehľad, ako dieťa samostatne pracuje.
Stále vidím u niektorých, že zbytočne nosia aj veci, ktoré v určitý deň nepotrebujú.Časopis Adamko si už môžu nechať doma.
MK